Jak odkwasić organizm?

Jeśli czytałeś poprzedni artykuł dotyczący zakwaszenia organizmu wiesz już, jaka żywność je powoduje i czego powinieneś unikać. Poznałeś też listę zasadowych hitów oraz ogólny wykaz pokarmów, które pomagają utrzymać równowagę kwasowo – zasadową. W tym artykule poznasz kilka skutecznych sposobów na odkwaszenie organizmu. Jeśli podejrzewasz, że cierpisz na choroby związane z zakwaszeniem lub pojawiły się u Ciepie pierwsze objawy zakwaszenia, możesz przywrócić swemu ciału niezbędna równowagę. Oto lista rzeczy, które możesz zrobić, aby odkwasić swój organizm:

1. Trzymaj dietę.

Tak – to najważniejszy punkt ze wszystkich. Aby usunąć nadmiar kwasów, które skumulowały się w organiźmie (głównie w tkance łącznej), potrzeba dużej ilości zasad. Skąd je wziąć? Najprościej z pożywienia. Zatem przy planowaniu swoich posiłków uwzględnij:
– ziemniaki (najlepiej pieczone)
– świeże warzywa (w postaci surówek)
– owoce (szczególnie te kwaśne – wbrew nazwie są mocno zasadowe)
Zapomnij zaś o:
– cukier i słodycze
– produkty rafinowane (z białej mąki i wysoko przetworzone – jak biały ryż lub makaron)
– mięso
– wyroby mleczne
– kawa
– alkohol

Podczas odkwaszania organizmu ogranicz również ciemny chleb , ryż i makaron z mąki razowej. Dozwolone są tylko niewielkie ich ilości.

 

36 uzdrawiających produktów ze sklepu
36 uzdrawiających produktów ze sklepu. Źródło: Zakwaszenie. Nieznana przyczyna wielu chorób.

 

2. Pij dużo wody (najlepiej z cytryną)

Odpowiednio nawodniony organizm jest w stanie sprawnie usunąć kwasy z organizmu. Jeśli brakuje płynów, czyszczenie ciała z toksyn nie może przebiegać prawidłowo. W ciągu doby organizm wydala ok 2,5 litra wody, w tym:
– 1,5 litra z moczem
– 0,5 litra z potem, przez skórę
– 0,35 litra z wydychanym powietrzem
– 0,15 litra z kałem
Zatem 2,5 litra to minimalna ilość wody, jaką powinniśmy przyjmować w ciągu dnia. Przy prawidłowym odżywianiu duża część płynów pozyskiwana jest z jedzenia – jest to ok 1 litr. Zatem dodatkowo, w postaci wody pitnej (partiami, na ok 20 min przed jedzeniem) powinniśmy wypijać ok 1,5 litra wody dziennie )w dni upalne lub podczas ćwiczeń fizycznych, kiedy pocimy się bardziej, powinniśmy pić odpowiednio więcej).

Zmęczenie i ospałość jako rezultat odwodnienia

Brak wody prowadzi również do zmniejszenia płynności krwi. Krwinki, które normalnie powinny funkcjonować samodzielnie, zlepiają się ze sobą tworząc długie łańcuchy krwinek. To ogranicza im powierzchnię, przez którą mogą przyjmować tlen i pożywienie, a wraz ze zmniejszoną dostawą tlenu i jedzenia obniża się ich wydajność. Jeśli dodatkowo w wyniku nieodpowiedniej diety w organiźmie brakuje najważniejszych minerałów – katastrofa kwasowa murowana.

Jaką wodę najlepiej pić?

Taką, która dostarczy niezbędnych minerałów (więcej na temat zdrowej wody dowiesz się z książki Tajemnica wody. Sekret młodości) oraz substancji zasadowych. Idealnie sprawdzi się tu codzienna szklanka wody z cytryną zaraz po przebudzeniu.

3. Dokładnie przeżuwaj pokarm

ślina ma odczyn obojętny lub lekko zasadowy (PH 7-7,1), więc dokładne przeżuwanie pokarmu daje jej czas na wstępne odkwaszenie jedzenia. Ponadto odciąża żołądek przez dostarczanie mu dokładnie pogryzionej żywności, dzięki czemu zostaje ona szybciej strawiona i jest lepiej przyswajalna.

4. Rób dłuższe przerwy w jedzeniu

Jeśli chcesz przywrócić równowagę w organiźmie pozwól mu użyć mechanizmów samooczyszczania. Twoje ciało jest w stanie samodzielnie pozbyć się szkodliwych substancji, jeśli tylko dasz mu szansę. W tym celu przestań dostarczać mu pokarmy, które powodują zakwaszenie. Na początek zrezygnuj z alkoholu, nikotyny, cukru, mięsa i produktów z białej mąki. Rób dłuższe przerwy pomiędzy posiłkami, aby dać organizmowi czas na usunięcie kwasów. Pomiędzy śniadaniem, obiadem i kolacją utrzymuj ok 3-4 godzinne odstępy. W tym czasie możesz popijać wodę. Zadbaj również o to, by w ciągu doby zrobić jedną dłuższą przerwę, co najmniej 12 godzin. Przykładowo – jeśli planujesz następnego dnia zjeść śniadanie o 7 rano, to Twój ostatni posiłek dnia poprzedniego powinieneś zjeść najpóźniej o 19. Możesz również pokusić się o głodówkę 1-3 dniową, która pomoże organizmowi oczyścić się na głębszym poziomie. W tym celu dowiedz się najpierw, jak wykonać ją prawidłowo (Lecznicza głodówka – Małachow G.P.)

5. Ruszaj się

Ruch pobudza do pracy układ limfatyczny oraz tkankę łączną, która stanowi swoisty „magazyn” dla kwasów. Dzięki umiarkowanemu wysiłkowi fizycznemu toksyny szybciej dostają się do jelit, nerek i skóry, skąd są sprawnie usuwane. Odpowiednia dawka ruchu wspomaga więc oczyszczanie organizmu i poprawia nastrój (dosłownie, ponieważ zanieczyszczone ciało to większe prawdopodobieństwo wystąpienia depresji. Toksyny pobudzają układ nerwowy i wyzwalają takie uczucia jak złość, strach czy smutek).
Powiedzenie „wypocić toksyny” jest tu jak najbardziej na miejscu. Jako organ odkwaszający skóra jest nieocenionym pomocnikiem. Z jednej strony dzięki gruczołom potowym i oddychaniu pozwala usunąć nadmiar toksyn i kwasów, z drugiej zaś może wchłaniać niezbędne składniki mineralne podczas kąpieli zasadowej (np. przy użyciu soli epsom).

6. Śpij dobrze

W dobie nieustannie wzrastającej liczby obowiązków coraz mniej czasu przeznaczamy na sen. A przecież właśnie wtedy procesy oczyszczania organizmu są najbardziej efektywne. Im mniej śpisz, tym krócej ciało walczy z niechcianymi substancjami. Dla efektywnego procesu odkwaszania sen ma ogromne znaczenie. Więc śpij – tak, aby się wyspać i wstać bez budzika.
Więcej na temat zakwaszenia i walki z nim znajdziesz w książce: Zakwaszenie. Nieznana przyczyna wielu chorób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *